Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2018

Souvlakisland: Ας δούμε την πραγματική επιχειρηματική αξία που έχει το σουβλάκι!

Το παρακάτω κείμενο προτάσεων αφορά στο πώς μπορεί το σουβλάκι να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο επιχειρηματικά αλλά και το πώς μπορεί να γίνει μεγαλύτερος πόλος έλξης για όσους θέλουν να επισκεφτούν την Ελλάδα για μικρό ή μεγάλο διάστημα όλους τους μήνες του χρόνου.

Είναι γνωστό ότι όλες οι χώρες του κόσμου έχουν την δική τους ιστορία και πολιτισμό και προσπαθούν να αναδείξουν τα δυνατά τους σημεία για να προσελκύσουν τουρισμό.

Προσπαθούν όμως επίσης να βρουν ή να ‘κατασκευάσουν’ και κάποιο άλλο δυνατό σημείο που θα γίνει πόλος έλξης επισκεπτών, ασχέτως αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι. Τέτοια παραδείγματα είναι το Παρίσι με την Disneyland, το Μόναχο με το Octoberfest, το Άμστερνταμ με την κάνναβη και φυσικά η Νάπολη με την πίτσα.

Project Souvlakisland

Βασισμένοι στα παραπάνω εύκολα και η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί και άλλα πράγματα πέραν του πολιτισμού, της θάλασσας και της ιστορίας της.  Μπορεί να χρησιμοποιήσει το σουβλάκι ως αφορμή για την δημιουργία κάποιου θεσμού που θα γίνει σημείο αναφοράς όσων επισκέπτονται την Ελλάδα. Άλλωστε δεν υπάρχει τουρίστας που να έρθει στην χώρα μας και να μην κάνει 3 πράγματα: να κάνει μπάνιο στην θάλασσα, να απολαύσει τον ήλιο μας και να δοκιμάσει σουβλάκι!

Συνεπώς το project αφορά την δημιουργία ενός θεματικού πάρκου με αντικείμενο και πρωταγωνιστή το σουβλάκι. Λεπτομέρειες για το τι μπορεί να περιλαμβάνει θα περιγραφούν παρακάτω. Σημασία όμως έχει να καταλάβουμε αν αξίζει να γίνει κάτι τέτοιο και τι δυναμική θα προσθέσει στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Γιατί αξίζει

Ο κύριος λόγος που αξίζει κάτι τέτοιο είναι γιατί το αντικείμενο του, το σουβλάκι δηλαδή, είναι ήδη μέσα στο μυαλό του επισκέπτη. Όπως ξέρει ότι πρέπει να δοκιμάσει σαμπάνια στη Γαλλία ή σοκολάτα στην Αυστρία έτσι γνωρίζει ότι δεν πρέπει να φύγει από την Ελλάδα χωρίς να το γευτεί. Επίσης όσοι δοκίμασαν και γύρισαν πίσω στην χώρα τους το αναφέρουν διότι η συντριπτική πλειοψηφία έμεινε ικανοποιημένη με την γεύση.

Ένας επίσης σημαντικός λόγος της δημιουργίας του 1ου θεματικού πάρκου με το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι η εξασφάλιση στην συνείδηση όλου του κόσμου ότι το σουβλάκι μας ανήκει και όποιος θέλει να γευτεί το καλύτερο και το αυθεντικότερο πρέπει να έρθει στην Ελλάδα.

Επιπλέον μην ξεχνάμε ότι ένα θεματικό πάρκο γίνεται πόλος έλξης κυρίως για τους μικρούς μας φίλους. Άρα είναι καίριο να δημιουργηθεί κάτι που απευθύνεται σε οικογένειες όπου το επιθυμητό είναι τα σημερινά παιδιά να επισκεφτούν μελλοντικά και πάλι την χώρα μας με τα δικά τους παιδιά κλπ.

Τέλος είναι σημαντικό να αναφερθεί και ο οικονομικός παράγοντας διότι ένας σωστά οργανωμένος θεσμός με ξεκάθαρο αντικείμενο, σωστές υπηρεσίες και ανάλογες τιμές επιφέρει πολλαπλά κέρδη.

Που απευθύνεται

Το Souvlakisland μπορεί και πρέπει να απευθύνεται σε όλο τον κόσμο που επισκέπτεται την Ελλάδα, ανεξαρτήτως ηλικίας, προέλευσης, θρησκείας, φύλλου ή γαστριμαργικής προτίμησης.

Είναι γνωστό ότι από όπου και αν προέρχεσαι όταν επισκέπτεσαι μια νέα χώρα θέλεις να δοκιμάσεις το φαγητό της. Επειδή πρόκειται για κάτι που ο καθένας μπορεί να προσθαφαιρέσει υλικά σύμφωνα με το γούστο του αυτόματα καλύπτονται και επισκέπτες με ιδιαιτερότητες στο φαγητό λόγω θρησκείας ή άλλων πεποιθήσεων.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω είναι  σημαντική η προσέλκυση, με διάφορα κίνητρα, οικογενειών διότι έτσι εξασφαλίζεται η πολυπληθής αλλά και η μελλοντική προσέλευση.

Επιπλέον είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το φαγητό δεν έχει συγκεκριμένη ώρα, συνεπώς το εγχείρημα αυτό απευθύνεται και σε κόσμο που δεν τρώει μόνο τις κλασσικές ώρες αλλά προτιμά να τρέφεται ή να δοκιμάζει γεύσεις  σε μη συμβατικές στιγμές.  

Τι περιλαβάνει

Ένα θεματικό πάρκο οφείλει να ψυχαγωγεί, να διασκεδάζει, να εκτονώνει, να εκπαιδεύει αλλά και να ενημερώνει. Συνεπώς το Souvlakisland πρέπει να περιλαμβάνει δραστηριότητες και εγκαταστάσεις που να καλύπτουν όλα τα παραπάνω.

Σαφέστατα η δημιουργία χώρων, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων που θα διασκεδάζουν παιδιά όλων των ηλικιών είναι απαραίτητη. Ένα τρενάκι γύρου, μια λίμνη τζατζικιού με καραβάκια ή το σκαρφάλωμα τεράστιων καλαμακίων θα είναι σίγουρα πολύ διασκεδαστικά. Σαφέστατα μπορούν να υπάρχουν και παιδικές χαρές ή άλλα παιχνίδια που δεν σχετίζονται με το σουβλάκι.

Το σημαντικότερο όμως είναι να υπάρχει μασκότ που θα διασκεδάζει, θα καθοδηγεί και θα είναι ο πρεσβευτής της όλης προσπάθειας. Μην ξεχνάμε την δύναμη που έχουν τέτοιοι χαρακτήρες στα μάτια των παιδιών και πόσο μπορεί να αγαπηθεί μια προσπάθεια μόνο από ένα τέτοιο χαρακτήρα. Μια ανάλογη προσπάθεια έχει γίνει και στο theloSouvlakia.gr με τον ΣουβΛάκη!

Το παιχνίδι ανοίγει την όρεξη συνεπώς πρέπει να υπάρχουν πολλά καταστήματα που θα πωλούν σουβλάκια αλλά και ανάλογοι χώροι κατανάλωσης αυτών με άνεση και υγιεινή. Το στοίχημα εδώ όμως είναι να επιτευχθεί η πολυπολιτισμική εξυπηρέτηση. Να υπάρχει δηλαδή πρόβλεψη για ικανοποίηση εναλλακτικών απαιτήσεων στο σουβλάκι για ασιάτες, νοτιαμερικανούς,  αφρικανούς κλπ.

Αφού κάποιος δοκιμάσει κάτι και του αρέσει πάντα έχει την περιέργεια να δει αν μπορεί να το φτιάξει και μόνος του. Την ανάγκη αυτή μπορεί να καλύψει μια μικρή ‘σχολή σουβλατζή’ που θα φιλοξενεί μικρούς και μεγάλους που θα μάθουν γρήγορα την τέχνη του τυλιχτή, την γνώση των υλικών που έχουμε στην Ελλάδα, την ιστορία τουσουβλακίου (έρευνες έχουν δείξει ότι οι ρίζες του ξεκινάνε από την Αρχαία Ελλάδα) κλπ.

Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία καταστημάτων πώλησης souvenirs που μπορούν να σχετίζονται με την προαναφερθείσα μασκότ ή γενικότερα σε προϊόντα που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να αναδεικνύουν το σουβλάκι. Ένα μαξιλάρι σε σχήμα και μορφή πίτας, ποτήρι που να μοιάζει με τυλιχτό, κατσαβίδι καλαμάκι είναι κάποια από τα πολλά πράγματα που θα μπορούσαν εύκολα να δώσουν εισόδημα σε όλη αυτή την προσπάθεια.

Η δημιουργία ενός μουσείου, εντός του πάρκου, σίγουρα δεν είναι προτεραιότητα αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που χρίζουν φιλοξενίας όπως: η ιστορία του εδέσματος, η παρασκευή του με την πάροδο του χρόνου, η πορεία ενός κλασσικού σουβλατζίδικου μέχρι το σύγχρονο grill bar, έκθεση παλιού εξοπλισμού, έκθεση παλαιών μενού, ιστορικές διηγήσεις και φωτογραφίες για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Τέλος το  Souvlakisland μπορεί να περιλαμβάνει και κάτι που αυτή τη στιγμή έχει πολύ ανάγκη η χώρα μας που δεν είναι άλλο από επενδύσεις και θέσεις εργασίας. Ένα χώρο συνάντησης των εγχώριων επιχειρηματιών με επενδυτές που μπορεί να έτυχε να επισκεφτούν το πάρκο και κατάλαβαν την δυναμική του συγκεκριμένου προϊόντος. Επενδύοντας σε υπάρχουσες επιχειρήσεις ή καταστήματα στην Ελλάδα ή συνεργαζόμενοι  με εγχώριους επιχειρηματίες  να φτιάξουν τα δικά τους σουβλατζίδικα ή αλυσίδες καταστημάτων στην χώρα τους.

Πως μπορεί να υλοποιηθεί

Μια τέτοια ιδέα για να πραγματοποιηθεί χρειάζονται δημόσιες και ιδιωτικές δυνάμεις. Το συγκεκριμένο πάρκο πρέπει να έχει εθνικό χαρακτήρα διότι οι σκοποί και οι στόχοι του σχετίζονται με ένα έδεσμα που χαρακτηρίζεται ελληνικό αλλά αποσκοπεί και σε προσέλκυση τουριστών που αποτελεί εθνικό στόχο.

Τα χρήματα τις περισσότερες φορές όμως βρίσκονται από ιδιώτη συνεπώς ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό το καίριο κομμάτι. Είτε με την μορφή χορηγίας, είτε με την μορφή δωρεάς υλικών και εξοπλισμού.

Άρα η παραχώρηση χώρου από το κράτος (π.χ. στο Ελληνικό) και η προώθησή του στις ετήσιες τουριστικές καμπάνιες, σε συνδυασμό με τα ιδιωτικά κεφάλαια δημιουργίας και στήριξης του project είναι η μόνη λύση για την υλοποίηση του Souvlakisland.

Πρότυπα στήριξης

Μια τέτοια ιδέα σίγουρα μπορεί να στηριχθεί στα θετικά σημεία και αποτελέσματα ανάλογων προσπαθειών σε όλο τον κόσμο. Πάντα πρέπει να τίθενται υπό διερεύνηση όλα τα προηγούμενα αντίστοιχα εγχειρήματα και να αντληθεί όλη η χρήσιμη πληροφόρηση για τους κινδύνους, τα κόστη, τις παγίδες αλλά και τα οφέλη που κρύβει μια τέτοια προσπάθεια.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω υπάρχουν ανάλογα επιτυχημένα θεματικά πάρκα όπως η Disneyland ή το Parc Asterix στο Παρίσι που μπορεί να δημιουργηθεί σχέση επικοινωνίας και γιατί όχι αμοιβαίας συνεργασίας και προβολής.

Media στήριξης

Ζούμε πλέον στην ψηφιακή εποχή που όλα περνάνε μέσα από το κινητό μας. Συνεπώς η επιτυχία μιας τέτοιας προσπάθειας βασίζεται πάρα πολύ και στα μέσα που θα στηρίζουν, επικοινωνούν, προβάλλουν και ενημερώνουν για το Souvlakisland.

Άρα η δημιουργία ιστοσελίδας, εφαρμογής για κινητά, λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα επιβάλλεται και θα πρέπει να έχουν τεράστια συμβολή σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με το project. Από την απλή άντληση της πληροφορίας για το κόστος και αγορά εισιτηρίων μέχρι δήλωση απολεσθέντων και αποστολή οδηγιών σε έκτακτη κατάσταση.  

Επίλογος

Κανείς δεν υποστηρίζει ότι το παραπάνω κείμενο προτάσεων αποτελεί κάτι καινοτόμο ή τη λύση σε κάποιο σημαντικό θέμα. ‘Όμως για ανθρώπους, όπως εμείς, που ζούμε επαγγελματικά το σουβλάκι εδώ και 10 χρόνια, είναι μια υπέροχη ευκαιρία να αναδειχθεί το συγκεκριμένο προϊόν και ο κλάδος που το περιβάλλει.


Είναι μια ιδέα που εύκολα μπορεί να πετύχει γιατί οι συνθήκες το ευνοούν: δεν έχει δημιουργηθεί κάτι ανάλογο για το συγκεκριμένο προϊόν παγκοσμίως, το σουβλάκι ένας τουρίστας μπορεί να το βρει παντού στην Ελλάδα, είναι πολύ οικονομικό, ο συνδυασμός φαγητού- διασκέδασης –οικογένειας είναι πάντα ελκυστικός και φυσικά το σουβλάκι είναι ήδη παγκοσμίως γνωστό.

Σε κάθε περίπτωση το theloSouvlakia.gr θα είναι δίπλα σε όποιον ιδιώτη ή δημόσιο φορέα εκτιμά την συγκεκριμένη ιδέα και θέλει να υλοποιήσει έσω ένα μικρό μέρος της.

Φιλικά,
η ομάδα του theloSouvlakia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου